General Terms
ALGEMENE VOORWAARDEN WEBSHOP (B2C) (NL)
Artikel 1 – Definities
1. DB Marketing en Retail, gevestigd te Andijk, KvK-nummer 71735623, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als verkoper.
2. De wederpartij van verkoper wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als koper.
3. Partijen zijn verkoper en koper samen.
4. Met de overeenkomst wordt bedoeld de koopovereenkomst tussen partijen.
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of goederen door of namens verkoper.
2. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door partijen is overeengekomen.
Artikel 3 – Betaling
1. De volledige koopsom wordt altijd meteen in de webshop voldaan. Bij reserveringen wordt in sommige gevallen een aanbetaling verwacht. In dat geval krijgt de koper een bewijs van de reservering en de vooruitbetaling.
2. Betaalt koper niet op tijd, dan is hij in gebreke. Blijft koper in gebreke, dan is verkoper gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat koper aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
3. Blijft koper in gebreke, dan zal verkoper tot invordering overgaan. De kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening van de koper. Deze incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de koper zijn de vorderingen van verkoper op de koper onmiddellijk opeisbaar.
5. Weigert koper zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door verkoper, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan verkoper te betalen.
Artikel 4 – Aanbiedingen, offertes en prijs
1. Aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod een termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen die gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.
2. Levertijden in offertes zijn indicatief en geven koper bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk én schriftelijk anders zijn overeengekomen.
3. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit uitdrukkelijk én schriftelijk overeenkomen.
4. De op aanbiedingen, offertes en facturen genoemde prijs bestaat uit de koopprijs inclusief de verschuldigde btw en eventuele andere overheidsheffingen.
Artikel 5 – Herroepingsrecht
1. De consument krijgt het recht om na ontvangst van de bestelling binnen 14 dagen de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden (herroepingsrecht). De termijn begint te lopen vanaf het moment dat de (gehele) bestelling door de consument is ontvangen.
2. Er bestaat geen herroepingsrecht wanneer de producten volgens zijn specificaties op maat zijn gemaakt, slechts kort houdbaar zijn of duidelijk persoonlijk van aard zijn.
3. De consument kan een herroepingsformulier van verkoper gebruiken. Verkoper is gehouden dit terstond na de vraag van koper aan koper ter beschikking te stellen.
4. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst
te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het ongebruikte en onbeschadigde product
te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het ongebruikte en onbeschadigde product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele verzendverpakking aan verkoper retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 6 – Wijziging van de overeenkomst
1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Verkoper stelt koper hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
3. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, licht verkoper koper hierover vooraf schriftelijk in.
4. Indien partijen een vaste prijs zijn overeengekomen, geeft verkoper daarbij aan in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van deze prijs tot gevolg heeft.
5. In afwijking van het bepaalde in het derde lid van dit artikel kan verkoper geen meerkosten in rekening brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan hem kunnen worden toegerekend.
Artikel 7 – Oplevering en risico-overgang
1. Zodra het gekochte door de koper in ontvangst is genomen, gaat het risico over van verkoper naar koper.
Artikel 8 – Onderzoek en reclames
1. Koper is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, maar in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort koper te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen partijen zijn overeengekomen, althans dat kwaliteit en kwantiteit voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels)verkeer gelden.
2. Reclames met betrekking tot beschadigingen, tekorten of verlies van geleverde goederen moeten binnen 10 werkdagen na de dag van aflevering van de goederen door koper schriftelijk bij verkoper worden ingediend.
3. Bij gegrondverklaring van de klacht binnen de gestelde termijn heeft verkoper het recht om óf te herstellen, óf opnieuw te leveren, óf om van levering af te zien en koper een creditnota te sturen voor dat deel van de koopprijs.
4. Geringe en/of in de branche gebruikelijke afwijkingen en verschil in kwaliteit, aantal, maat of afwerking kunnen niet aan verkoper worden tegengeworpen.
5. Klachten met betrekking tot een bepaald product hebben geen invloed op andere producten dan wel onderdelen behorende bij diezelfde overeenkomst.
6. Na het verwerken van de goederen bij koper worden geen reclames meer geaccepteerd.
Artikel 9 – Monsters en modellen
1. Is aan koper een monster of model getoond of verstrekt, dan wordt het vermoed slechts als aanduiding te zijn verstrekt zonder dat de te leveren zaak daaraan behoeft te beantwoorden. Dit is anders als partijen uitdrukkelijk zijn overeengekomen dat de te leveren zaak wel daarmee zal overeenstemmen.
2. Bij overeenkomsten ter zake van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte of andere afmetingen en aanduidingen eveneens vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de te leveren zaak daaraan behoeft te beantwoorden.
Artikel 10 – Levering
1. Levering geschiedt ‘af fabriek/winkel/magazijn’. Dit houdt in dat alle kosten voor koper zijn.
2. Koper is verplicht de zaken af te nemen op het moment dat verkoper deze bij hem aflevert of doet afleveren, dan wel
op het moment waarop deze zaken hem volgens de overeenkomst ter beschikking worden gesteld.
3. Indien koper afname weigert of nalatig is in het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor
de levering, is verkoper gerechtigd de zaak voor rekening en risico van koper op te slaan.
4. Indien de zaken worden bezorgd, is verkoper gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen.
5. Indien verkoper gegevens van koper nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst, vangt de levertijd aan
5. Indien verkoper gegevens van koper nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst, vangt de levertijd aan nadat koper deze gegevens aan verkoper ter beschikking heeft gesteld.
6. Een door verkoper opgegeven termijn voor levering is indicatief. Dit is nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van de termijn moet koper verkoper schriftelijk in gebreke stellen.
7. Verkoper is gerechtigd de zaken in gedeelten te leveren, tenzij partijen dit anders schriftelijk zijn overeengekomen of aan deellevering geen zelfstandige waarde toekomt. Verkoper is bij levering in delen gerechtigd deze delen afzonderlijk te factureren.
Artikel 11 – Overmacht
1. Kan verkoper niet, niet tijdig of niet behoorlijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoen door overmacht, dan is hij niet aansprakelijk voor door koper geleden schade.
2. Onder overmacht verstaan partijen in ieder geval iedere omstandigheid waarmee verkoper ten tijde van het aangaan van de overeenkomst geen rekening kon houden en ten gevolge waarvan de normale uitvoering van de overeenkomst redelijkerwijs niet door koper kan worden verlangd zoals bijvoorbeeld ziekte, oorlog of oorlogsgevaar, burgeroorlog en oproer, molest, sabotage, terrorisme, energiestoring, overstroming, aardbeving, brand, bedrijfsbezetting, werkstakingen, werkliedenuitsluiting, gewijzigde overheidsmaatregelen, transportmoeilijkheden, en andere storingen in het bedrijf van verkoper.
3. Voorts verstaan partijen onder overmacht de omstandigheid dat toeleveringsbedrijven waarvan verkoper afhankelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, niet aan de contractuele verplichtingen jegens verkoper voldoen, tenzij zulks aan verkoper te verwijten is.
4. Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan verkoper niet aan zijn verplichtingen jegens koper kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang verkoper niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
5. Ingeval de overmacht langer dan drie maanden voortduurt, heeft koper het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. Ontbinding kan alleen via een aangetekende brief.
Artikel 12 – Overdracht van rechten
1. Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van de andere partij. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.
Artikel 13 – Eigendomsvoorbehoud en retentierecht
1. De bij verkoper aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven eigendom van verkoper totdat koper de gehele afgesproken prijs heeft betaald. Tot die tijd kan verkoper zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
2. Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft verkoper het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisersverzuim. Een verlate levering kan in dat geval niet aan verkoper worden tegengeworpen.
3. Verkoper is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
4. Verkoper verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud aan koper geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis op eerste verzoek ter inzage te geven.
5. Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen vooruitbetaling of prijs niet conform afspraak is voldaan, heeft verkoper het recht van retentie. De zaak wordt dan niet geleverd totdat koper volledig en conform afspraak heeft betaald.
6. In geval van liquidatie, insolventie of surseance van betaling van koper zijn de verplichtingen van koper onmiddellijk opeisbaar.
Artikel 14 – Aansprakelijkheid
1. Iedere aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met de uitvoering van een
1. Iedere aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met de uitvoering van een overeenkomst, is steeds beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de gesloten aansprakelijkheidsverzekering(en) wordt uitbetaald. Dit bedrag wordt vermeerderd met het bedrag van het eigen risico volgens de desbetreffende polis.
2. Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van verkoper voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van verkoper of zijn leidinggevende ondergeschikten.
Artikel 15 – Klachtplicht
1. Koper is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct te melden aan verkoper. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat verkoper in staat is hierop adequaat te reageren.
2. Is een klacht gegrond, dan is verkoper gehouden het goed te herstellen en eventueel te vervangen.
Artikel 16 – Garanties
1. Indien in de overeenkomst garanties zijn opgenomen, geldt het hiernavolgende. Verkoper garandeert dat het verkochte aan de overeenkomst beantwoordt, dat het zonder gebreken zal functioneren en dat het geschikt is voor het gebruik dat koper voornemens is ervan te maken. Deze garantie geldt voor een periode van twee kalenderjaren na ontvangst van het verkochte door koper.
2. De bedoelde garantie strekt ertoe om tussen verkoper en koper een zodanige risicoverdeling tot stand te brengen dat de gevolgen van een inbreuk op een garantie steeds volledig voor rekening en risico van verkoper komen en dat verkoper zich ter zake een inbreuk op een garantie nooit kan beroepen op artikel 6:75 BW. Het bepaalde in de vorige zin geldt ook als de inbreuk bij koper bekend was of bekend had kunnen zijn door het verrichten van onderzoek.
3. De genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer – zonder toestemming – koper of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel geprobeerd hebben aan te brengen of het gekochte hebben gebruikt voor doeleinden waarvoor het niet bestemd is.
4. Indien de door verkoper verstrekte garantie betrekking heeft op een door een derde geproduceerde zaak is de garantie beperkt tot de garantie die door die producent wordt verstrekt.
Artikel 17 – Intellectueel eigendom
1. DB Marketing en Retail behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellen-recht, etc.) op alle producten, ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2. De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van DB Marketing en Retail (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.
Artikel 18 – Wijziging algemene voorwaarden
1. DB Marketing en Retail is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal DB Marketing en Retail zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te
zeggen.
Artikel 19 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar DB Marketing en Retail is gevestigd is exclusief bevoegd om
kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
3. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.
4. Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden als onredelijk
bezwarend worden aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
Artikel 20 – Toeschrijving
1. Deze algemene voorwaarden zijn gemaakt met behulp van Rocket Lawyer (https://www.rocketlawyer.com/nl/nl). Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing vanaf: 16 november 2022
GENERAL TERMS AND CONDITIONS WEBSHOP (B2C) (EN)
Article 1 – Definitions
1. DB Marketing en Retail, established in Andijk, Chamber of Commerce number 71735623, is referred to as seller in these general terms and conditions.
2. The other party of the seller is referred to as the buyer in these general terms and conditions.
3. Parties are seller and buyer together.
4. The agreement means the purchase agreement between the parties.
Article 2 – Applicability of general terms and conditions
1. These terms and conditions apply to all quotations, offers, agreements and deliveries of services or goods by or on behalf of the seller.
2. Deviation from these terms and conditions is only possible if this has been agreed explicitly and in writing by the parties.
Article 3 – Payment
1. The full purchase price is always paid immediately in the webshop. In some cases, a deposit is expected for reservations. In that case, the buyer will receive proof of the reservation and the prepayment.
2. If the buyer does not pay on time, he is in default. If the buyer remains in default, the seller is entitled to suspend its obligations until the buyer has fulfilled its payment obligation.
3. If the buyer remains in default, the seller will proceed to collection. The costs related to such collection shall be borne by the buyer. These collection costs are calculated on the basis of the Decree on compensation for extrajudicial collection costs.
4. In the event of liquidation, bankruptcy, attachment or suspension of payment of the buyer, the seller’s claims against the buyer are immediately due and payable.
5. If the buyer refuses to cooperate with the execution of the order by the seller, he is still obliged to pay the agreed price to the seller.
Article 4 – Offers, quotations and price
1. Offers are without obligation, unless a term of acceptance is stated in the offer. If the offer is not accepted within that period, the offer will lapse.
2. Delivery times in quotations are indicative and, if they are exceeded, do not entitle the buyer to dissolution or compensation, unless the parties have expressly agreed otherwise in writing.
3. Offers and quotations do not automatically apply to repeat orders. The parties must agree on this explicitly and in writing.
4. The price stated on offers, quotations and invoices consists of the purchase price including the VAT due and any other government levies.
Article 5 – Right
1. The consumer is entitled to dissolve the agreement within 14 days after receipt of the order without giving reasons (right of withdrawal). The period starts to run from the moment the (entire) order is received by the consumer.
2. There is no right of withdrawal if the products are custom-made according to his specifications, have a short shelf life or are clearly personal in nature.
3. The consumer can use a withdrawal form from the seller. The seller is obliged to make this available to the buyer immediately after the buyer’s request.
4. During the cooling-off period, the consumer will treat the product and the packaging with care. He will only unpack or use the product to the extent necessary to assess whether he wishes
to keep the product. If he makes use of his right of withdrawal, he will keep the unused and undamaged product
. If he makes use of his right of withdrawal, he will return the unused and undamaged product with all accessories supplied and – if reasonably possible – in the original shipping packaging to the seller, in accordance with the reasonable and clear instructions provided by the entrepreneur.
Article 6 – Amendment of the agreement
1. If it appears during the execution of the agreement that it is necessary for the proper execution of the assignment to change or supplement the work to be performed, the parties will adjust the agreement accordingly in a timely manner and in mutual consultation. at.
2. If the parties agree that the agreement will be amended or supplemented, the time of completion of the performance may be influenced by this. The seller will inform the buyer of this as soon as possible.
3. If the change or addition to the agreement has financial and/or qualitative consequences, the seller will inform the buyer about this in writing in advance.
4. If the parties have agreed on a fixed price, the seller will indicate to what extent the amendment or supplement to the agreement will result in an exceeding of this price.
5. Contrary to the provisions of the third paragraph of this article, the seller cannot charge additional costs if the change or addition is the result of circumstances that can be attributed to him.
Article 7 – Delivery and transfer of risk
1. As soon as the purchased item has been received by the buyer, the risk passes from seller to buyer.
Article 8 – Investigation and complaints
1. The buyer is obliged to inspect or have inspected the delivered goods at the time of delivery, but in any case within the shortest possible term. In doing so, the buyer should examine whether the quality and quantity of the delivered goods correspond to what the parties have agreed, or at least that the quality and quantity meet the requirements that apply to them in normal (trade) traffic.
2. Complaints regarding damage, shortages or loss of delivered goods must be submitted to the seller in writing within 10 working days after the day of delivery of the goods.
3. If the complaint is declared well-founded within the set period, the seller has the right either to repair or to deliver again, or to refrain from delivery and to send the buyer a credit note for that part of the purchase price.
4. Minor and/or standard deviations in the sector and differences in quality, quantity, size or finish cannot be invoked against the seller.
5. Complaints with regard to a certain product do not affect other products or parts belonging to the same agreement.
6. Complaints will no longer be accepted after the goods have been processed at the buyer’s.
Article 9 – Samples and models
1. If a sample or model has been shown or provided to the buyer, it is presumed to have been provided only as an indication, without the good to be delivered needing to correspond to it. This is different if the parties have expressly agreed that the item to be delivered will correspond to it.
2. In the case of agreements relating to immovable property, the indication of the surface area or other dimensions and indications is also presumed to be intended only as an indication, without the item to be delivered needing to correspond thereto.
Article 10 – Delivery
1. Delivery takes place ‘ex factory/shop/warehouse’. This means that all costs are for the buyer.
2. The buyer is obliged to take delivery of the goods at the moment that the seller delivers them or has them delivered to him, or
at the moment that these goods are made available to him in accordance with the agreement.
3. If the buyer refuses to take delivery or is negligent in providing information or instructions necessary for
the delivery, the seller is entitled to store the item at the expense and risk of the buyer.
4. If the goods are delivered, the seller is entitled to charge any delivery costs.
5. If the seller requires information from the buyer for the performance of the agreement, the delivery time will commence
. 5. If the seller requires information from the buyer for the performance of the agreement, the delivery time will commence after the buyer has made this information available to the seller .
6. A delivery term specified by the seller is indicative. This is never a deadline. If the term is exceeded, the buyer must give the seller written notice of default.
7. The seller is entitled to deliver the goods in parts, unless the parties have agreed otherwise in writing or the partial delivery has no independent value. In case of delivery in parts, the seller is entitled to invoice these parts separately.
Article 11 – Force majeure
1. If the seller cannot, not timely or not properly fulfill his obligations under the agreement due to force majeure, he is not liable for damage suffered by the buyer.
2. Force majeure is in any case understood by the parties as any circumstance that the seller could not take into account at the time of entering into the agreement and as a result of which the normal performance of the agreement cannot reasonably be expected by the buyer, such as illness, war or danger of war, for example. civil war and riots, acts of war, sabotage, terrorism, power failure, flood, earthquake, fire, industrial occupation, strikes, exclusion of workers, changed government measures, transport difficulties, and other disruptions in the seller’s business.
3. Furthermore, the parties understand force majeure as the circumstance that supply companies on which the seller depends for the execution of the agreement do not meet the contractual obligations towards the seller, unless the seller can be blamed for this.
4. If a situation as referred to above occurs as a result of which the seller cannot fulfill its obligations towards the buyer, those obligations will be suspended as long as the seller cannot fulfill its obligations. If the situation referred to in the previous sentence has lasted 30 calendar days, the parties have the right to dissolve the agreement in whole or in part in writing.
5. If the force majeure continues for more than three months, the buyer has the right to dissolve the agreement with immediate effect. Dissolution is only possible by registered letter.
Article 12 – Transfer of Rights
1. Rights of either party under this Agreement may not be transferred without the prior written consent of the other party. This provision applies as a clause with effect under property law as referred to in Section 3:83(2) of the Dutch Civil Code.
Article 13 – Retention of title and right of retention
1. The goods present at the seller’s and delivered goods and parts remain the property of the seller until the buyer has paid the entire agreed price. Until that time, the seller can invoke his retention of title and take back the goods.
2. If the agreed amounts to be paid in advance are not paid or are not paid on time, the seller has the right to suspend the work until the agreed part has been paid. In that case, there is creditor default. In that case, a late delivery cannot be invoked against the seller.
3. The seller is not authorized to pledge or encumber in any other way the goods subject to retention of title.
4. The seller undertakes to insure the goods delivered to the buyer under retention of title and to keep them insured against fire, explosion and water damage as well as against theft and to provide the policy for inspection on first request.
5. If goods have not yet been delivered, but the agreed advance payment or price has not been paid in accordance with the agreement, the seller has the right of retention. In that case, the item will not be delivered until the buyer has paid in full and in accordance with the agreement.
6. In the event of liquidation, insolvency or suspension of payment of the buyer, the obligations of the buyer are immediately due and payable.
Article 14 – Liability
1. Any liability for damage arising from or related to the performance of an
agreement 1. Any liability for damage arising from or related to the performance of an agreement is always limited to the amount stated in the relevant is paid out by the concluded liability insurance(s). This amount is increased by the amount of the deductible according to the relevant policy.
2. The seller’s liability for damage resulting from intent or deliberate recklessness on the part of the seller or his managerial subordinates is not excluded.
Article 15 – Complaint obligation
1. The buyer is obliged to immediately report complaints about the work performed to the seller. The complaint contains a description of the shortcoming that is as detailed as possible, so that the seller is able to respond adequately.
2. If a complaint is well-founded, the seller is obliged to repair the good and possibly replace it.
Article 16 – Guarantees
1. If guarantees are included in the agreement, the following applies. The seller guarantees that the item sold conforms to the agreement, that it will function without defects and that it is suitable for the use that the buyer intends to make of it. This warranty applies for a period of two calendar years after receipt of the sold by the buyer.
2. The guarantee referred to serves to achieve such a distribution of risk between the seller and the buyer that the consequences of a breach of a guarantee are always entirely for the account and risk of the seller and that the seller can never assume a breach of a guarantee. invoke Section 6:75 of the Dutch Civil Code. The provisions of the previous sentence also apply if the buyer was aware of the infringement or could have been aware of it by conducting an investigation.
3. The stated guarantee does not apply if the defect has arisen as a result of improper or improper use or if – without permission – the buyer or third parties have made changes or tried to make changes or have used the purchased item for purposes for which it was not intended. .
4. If the guarantee provided by the seller relates to an item produced by a third party, the guarantee is limited to the guarantee provided by that manufacturer.
Article 17 – Intellectual property
1. DB Marketing and Retail retains all intellectual property rights (including copyright, patent law, trademark law, drawing and model law, etc.) on all products, designs, drawings, writings, carriers with data or other information, quotations, images, sketches, models, scale models, etc., unless the parties have agreed otherwise in writing.
2. The customer may not copy or have copied, show to third parties and/or make available or use the aforementioned intellectual property rights without the prior written permission of DB Marketing and Retail.
Article 18 – Amendment of general terms and conditions
1. DB Marketing and Retail is entitled to amend or supplement these general terms and conditions.
2. Changes of minor importance can be made at any time.
3. DB Marketing and Retail will discuss major substantive changes with the customer in advance as much as possible.
4. Consumers are entitled to cancel the agreement in the event of a substantial change to the general terms and conditions
.
Article 19 – Applicable law and competent court
1. Dutch law applies exclusively to every agreement between the parties.
2. The Dutch court in the district where DB Marketing en Retail has its registered office has exclusive jurisdiction to take
cognizance of any disputes between the parties, unless the law prescribes otherwise.
3. The applicability of the Vienna Sales Convention is excluded.
4. If one or more provisions of these general terms and conditions
are regarded as unreasonably onerous in legal proceedings, the other provisions will remain in full force.
Article 20 – Attribution
1. These general terms and conditions were created using Rocket Lawyer (https://www.rocketlawyer.com/nl/nl). These terms and conditions are applicable from: November 16, 2022